Yeni tramvay hattı çalışmalarına ilişkin bazı basın ve yayın
organlarında yer alan gerçek dışı iddialar üzerine açıklama yapılması zarureti
oluşmuştur.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi sıfatıyla bir
kişinin ifadelerinin yer aldığı, kamuoyuna ve basına yansıyan “Talas Tramvay
Hattı Yine Çöktü” başlıklı haber ve içeriği, tamamen gerçek dışıdır.
Kentin ulaşım sistemini modern, konforlu ve güvenli hale
getirecek birçok proje Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından bir bir hayata
geçirilmektedir. Bu kapsamda raylı sistem ağını genişletip geliştirerek şehrin
önemli noktalarına alternatif ve konforlu ulaşım imkânı sağlayacak yeni tramvay
hatlarında devam eden hummalı çalışmalar, sorunsuz ve sıkıntısız bir şekilde
sürmektedir.
“Kayseri Raylı Sistem 5’inci Aşama Talas Mevlana-Furkan
Doğan Arası Tramvay Hattı Yapım İşi” kapsamında mevcut T2 Hattı (Meydan-Talas
Cemil Baba) ile yapımı devam eden Talas Mevlana-Furkan Doğan arası tramvay
hattı Furkan Doğan kavşak bölgesinde kesişmektedir.
Söz konusu hatların entegre edilebilmesi için T2 hattı
28.07.2022 tarihinde geçici olarak işletmeye kapatılarak belirli bir program
çerçevesinde çalışmalara başlanmış ve henüz kapatılarak yapılan çalışmaların
14’üncü gününde bulunulmaktadır. Başlangıç tarihinden 45 gün sonra yani
12.09.2022 tarihinde bitirilmesi planlanmaktadır.
İddia edildiği gibi mevcut hattın çökmesi söz konusu
olmayıp, bahse konu çalışmalar, yapım çalışmaları sürmekte olan 5’inci Aşama
Anayurt Tramvay Hattı ile mevcut hattın birbiri ile entegrasyonu için
yapılmaktadır.
Kamuoyuna daha önce de duyurmuş olduğumuz üzere bu
çalışmalar, herhangi bir sorun veya arızadan dolayı değil, kentteki ulaşımın
genişletilmesi ve geliştirilmesi için yapılan ve planlı bir şeklide yürütülen
projeler nedeniyle kaynaklanmaktadır.
İhale projeleri gereği mevcut hattı dik geçecek raylı
sistem, ray kavşak imalatı yapılarak yaklaşık 300 metre Hulusi Akar Bulvarı’nda
devam ettirilecektir. Ayrıca 5’inci Aşama Anayurt Tramvay Hattı, çift hat
olarak İpeksaray istikametine doğru çapraz geçiş elemanı (kruvazman) ile makas
yapılarak mevcut tramvay hattına entegrasyonu sağlanacaktır.
Böylece, Anayurt bölgesinden gelen tramvay seferleri mevcut
tramvay hattına bağlanarak Kayseri Cumhuriyet Meydanı’na kadar gidebilecek ve
tramvay hatlarının bütünlüğü sağlanmış olacaktır. Bahse konu hususta ihale
dokümanlarına, projelerine ve işin şartnamelerine uygun olarak çalışmalara
ihalesi kapsamında devam edilmektedir.
Öte yandan tramvay hattı yapılan bölgede vatandaşların
ulaşımda sıkıntı yaşadığı iddiaları da tamamen asılsız olmakla birlikte, yeni
açılacak olan hatlarımızın mevcut hatlara entegrasyonu nedeni ile 24 Temmuz
tarihinden itibaren hizmet veremeyen T2 hattımıza paralel olan 19 No’lu otobüs
hattımız, vatandaşlarımıza aralıksız hizmet vermektedir.
Hal böyleyken, Kazım Yücel’in Meclis Üyesi sıfatıyla yaptığı
doğru olmayan, siyasi ve maksatlı yaklaşımını ve ulaşım alanında yapılan bu
önemli projeyi kamuoyunda itibarsızlaştırma çabasını kınıyoruz.
Ayrıca söz konusu gazetenin hiçbir gerçek dayanağı olmayan,
her cümlesi iftira içeren ifadelerin doğruluğunu sorgulamadan, iddiaları,
“Talas Tramvay Hattı Yine Çöktü” başlığı ile manşetine taşıması gazeteciliğin
hiçbir ilkesi ile bağdaşmadığı gibi yanlış ve yanlı algı oluşturmaya hizmet
eden bir anlayışın eseri olmaktadır.
Bu tip manipülatif haberlere vatandaşlarımızın itibar
etmemesini rica ediyor, muhalefetin gerçek dışı ve asılsız iddialarını da bir
kez daha kamuoyunun vicdanına ve takdirine bırakıyoruz.