1. MEVCUT KAYSERİ RAYLI SİSTEM HATTI ÖZELLİKLERİ
İşletmeye Açılış : 01 Ağustos 2009
Ana Hat Uzunluğu : 34,00 km
- T1 Organize-İldem : 27,00 km
- T2 C.Meydanı-Talas : 10,25 km
Depo Hatları Uzunluğu : 6.20 km
- Organize San. Depo :5,00 km
- İldem Depo :1,20 km
İstasyon Sayısı : 55 (17 adet orta peron, 38 adet Kenar peron)
Trafo Sayısı : 17
Su Deposu Sayısı : 11 (100 ton kapasiteli)
Araç Sayısı : 69
Resim-01: Kayseri Raylı Sistem Cumhuriyet Meydanı İstasyonu
KRTS-1. Aşama, Organize Sanayii – Doğu Terminali arasına yaklaşık 17,50 Km hat ve 28 yolcu istasyonu yapılması planlanmış, 2004 tarihinde başlayan yapım çalışmaları Ağustos/2009 tarihinde tamamlanarak işletmeye açılmıştır.
KRTS-2. Aşama, Doğu Terminali – İldem arasına yaklaşık 9,50 km hat ve 15 yolcu istasyonu yapılması planlanmış, Mart/2012 tarihinde başlayan yapım çalışmaları Ekim/2013 tarihinde tamamlanarak işletmeye açılmıştır.
KRTS-3. Aşama, İpeksaray Kavşağı – Talas Cemilbaba arasına yaklaşık 7,00 km hat ve 12 yolcu istasyonu yapılması planlanmış, Mart/2012 tarihinde başlayan yapım çalışmalarının Erciyes Üniversite kampüs kısmı Şubat/2014 tarihinde, Talas Cemilbaba kısmı ise Ekim/2014 tarihinde tamamlanarak işletmeye açılmıştır.
Raylı Sistem Hattı İle İlgili Teknik Veriler
- Krts hattında toplam 82 adet makas bulunmaktadır.
- 31 adet depo hattındaki makaslar 1/6 R:50
- 51 adet ana hattaki makaslar 1/7 R:100 özelliklerindedir.
- Krts 1 Max. Boyuna Eğim : % 4,3
- Krts 1 Ana Hat Min. Kurb Yarıçapı : R = 50 m
- Krts 1 Depo Sahası Min. Kurb Yarıçapı : R=30 m
- Krts 2 Max. Boyuna Eğim : % 5,98
- Krts 2 Ana Hat Min. Kurb Yarıçapı : R = 65 m
- Krts 3 Max. Boyuna Eğim : % 4,0
- Krts 3 Ana Hat Min. Kurb Yarıçapı : R = 35 m
Yeşil Alanlar İle İlgili Veriler
- Toplamda 34 km’lik hattın yaklaşık 25 km’si yeşil hattır.
- Kayseray projesi kapsamında hattaki 200.000 m² çimli alanı, kenardaki süs bitkilerini ve 6500 civarında ağacı sulamak amacıyla 100 ton kapasiteli 11 adet su deposu bulunmaktadır.
Resim-02: Kayseri Raylı Sistem Hat Şeması
Raylı Sistem Hat Bilgileri
- T1 Hattında 43 İstasyon
- T2 Hattında 18 İstasyon bulunmaktadır
- 6 istasyon T1 ve T2 hattında ortak kullanılmaktadır.
Proje ve İşletme Hızları
- Proje Hızı: 70 Km/Saat
- Ortalama İşletme Hızı: 23 Km/Saat
İşletme Süreleri
- T1 hattı işletme süresi: 70 Dk. ( 27,00 km. Hat )
- Yolcu Sayısı ( Ortalama ) 110.000 Kişi/Gün
- T2 hattı işletme süresi: 33 Dk. ( 10,25 km. Hat )
- Yolcu Sayısı ( Ortalama ) 20.000 Kişi/Gün
- Günlük ortalama 130.000 yolcu taşınmaktadır.
Kayseri Bisiklet Paylaşım Sistemi (KayBis)
- Kayseri bisiklet paylaşım sistemi 2010 yılında devreye alınmıştır.
- Kayseri Raylı Taşıma Sistemi ile entegreli çalışmaktadır.
- Türkiye’deki ilk bisiklet paylaşım sistemi olma özelliğini taşımaktadır.
Resim-03: Kayseri Bisiklet Paylaşım Sistemi İstasyonu
- Bisiklet İstasyonu : 53
- Bisiklet Adedi : 600
2. RAYLI SİSTEM ARAÇLARI
2.1 Araç Filosu
Belediyemiz bünyesinde;
- 38 adet Ansaldo Breda-Sirio aracı ve
- 31 adet Bozankaya aracı
Olmak üzere toplam 69 adet aracımız bulunmaktadır. Ansaldo Breda-Sirio araçlar İtalyan menşeli olup, Bozankaya araçlarımız yerli tasarım olarak Türkiye’de üretilmiştir.
2.2 Araç Teknik Özellikleri
2.2.1 Ansaldo Breda-Sirio Araçları
ANA ÖZELLİKLER |
Tip |
Çift yönlü sürüş |
Max. Hız |
75 km/h |
Araç Boyu |
32,25 m |
Oturma Kapasitesi |
68 yolcu |
Yolcu Sayısı 6 kişi/m² |
273 yolcu |
Boş Ağırlık |
43.068 kg |
Voltaj |
750 Vdc |
Ray Açıklığı |
1435 mm |
Resim-04: Sirio Aracı
Resim-05: Sirio aracı teknik çizimi
2.2.2 Bozankaya Araçları
ANA ÖZELLİKLER |
Tip |
Çift yönlü sürüş |
Max. Hız |
75 km/h |
Araç Boyu |
32,50 m |
Oturma Kapasitesi |
68 yolcu |
Yolcu Sayısı 6 kişi/m² |
311 yolcu |
Boş Ağırlık |
42.500 kg |
Voltaj |
750 Vdc |
Ray Açıklığı |
1435 mm |
Resim-06: Bozankaya Aracı
Resim-07: Bozankaya aracı teknik çizimi
3. YAPILMASI PLANLANAN HATLAR
3.1 KRTS 4. ETAP Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Hattı Raylı Sistem Projesi
Kayseri Kent içi raylı taşıma sistemi 1. Etap Selimiye İstasyonu İle Mobilyacılar sitesi arasına Muhsin Yazıcıoğlu Bulvarı üzerine yaklaşık 7,00 km lik bir ilave hat yapılması planlanmaktadır.
Resim-08: KRTS 4. Etap Güzergâhı
Bu hat ile birlikte;
- Otogar, Bölge Hastanesi, Mobilyacılar sitesi ve Nuh Naci Yazgan Üniversitesi raylı sisteme erişmiş olacaktır.
- Bu proje kapsamında Osman Kavuncu Bulvarı ile Muhsin Yazıcıoğlu Bulvarı Kesişimine Katlı Kavşak Yapılması Planlanmaktadır. Katlı Kavşak ile raylı sistem ve karayolu fiziki olarak ayrılmış olacaktır.
- Mevcut Kayseri Kent İçi Raylı Sistem Hatlarıyla Ve Diğer Otobüs Güzergâhlarıyla Entegre Çalışacak Yeni Bir Güzergâh Kayseri’ye kazandırılacaktır.
3.2 KRTS 5. ETAP Anayurt Hattı Raylı Sistem Projesi
Kayseri Kent içi raylı taşıma sistemi 3. Etap Şehit Furkan Doğan İstasyonu ile bağlantılı olacak şekilde Talas Anayurt bölgesine yaklaşık 5,520 km uzunluğunda ilave raylı sistem hattı yapılması planlanmaktadır.
Resim-09: KRTS 5. Etap Güzergâhı
Bu hat ile birlikte;
- Özellikle Erciyes üniversitesi için önemli istihdam yerlerinden biri olan Talas Anayurt bölgesinin raylı sistem ile üniversiteye bağlanması hedeflenmektedir. Bu sayede üniversiteye erişim sağlayan kesimin rahat, konforlu ve güvenli seyahat etmeleri hedeflenmiştir.
- Raylı sistem devreye girmesi ile birlikte Otobüs Güzergâhlarının Planlanması Sonucu, Anayurt Bölgelerinden Üniversite içine Gelecek Karayolu Araçlarının Azalması Sağlanacaktır
- Mevcut Kayseri Kent İçi Raylı Sistem Hatlarıyla Ve Diğer Otobüs Güzergâhlarıyla Entegre Çalışacak Yeni Bir Güzergah Kayseri’ye kazandırılacaktır.
Raylı Sistem Yapım Şube Müdürlüğü İş Akış Şeması
|