Kayseri Büyükşehir Belediyesinin bilişim sistemleri faaliyetleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na bağlı Bilgi Teknolojileri Şube Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir.
Bilgi Teknolojileri Şube Müdürlüğü, bilgisayar ortamında yürütülen hizmetlerin verimli çalışmasını sağlamakta, bilgi işlem konusunda birimler arasında koordinasyon çalışmalarını yürütmektedir. Vatandaşlara daha kaliteli ve hızlı bir hizmet verilmesini sağlamak amacıyla bilişim teknolojisinin getirdiği çağdaş imkânlardan yararlanmak için yeni teknolojileri takip ederek, belediye personelinin kullanımına sunmaktadır. 
Kayseri Büyükşehir Belediyesin de mevcut bilgisayarlarda kurulmuş olan işletim sistemlerinin bakım ve güncelleştirmelerinin yapılması, dış tehditlere karşı güvenlik önlemlerinin alınması, internet ve intranet fonksiyonlarının etkin ve uyumlu çalışması, tüm bilgisayar, yazıcı ve yan donanımlarının tamir ve bakımları Bilgi Teknolojileri Şube Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. 
2016 yılı içerisinde Bilgi Teknolojileri Şube Müdürlüğü tarafından donanım ve teknik destek hizmetleri kapsamında özetle şu faaliyetler yürütülmüştür; 
İç ve dış birimlerdeki mevcut bilgisayarda kurulmuş olan programların bakım ve program güncelleştirmeleri yapılmıştır. 
Donanımda meydana gelen arızaların giderilmesi sağlanmış, garantinin devam ettiği durumlarda arızanın garanti kapsamında giderilmesinin takibi yapılmıştır,
Virüs ve trojan gibi zararlı yazılımlardan kaynaklanan arızalar sebebiyle gerektiğinde bilgisayarlara sistem yeniden yüklenmiş ve verilerin aktarımı sağlanmıştır.

Sistem Kurulumu

Arıza nedeniyle kullanılamaz duruma gelen donanımın tamirinin mümkün olmadığı yada tamirinin ekonomik olmadığı durumlarda; donanımın hurdaya ayrılması sağlanmış ve yerine alınabilecek donanımlar belirlenmiştir,
Server sistemlerinin ve network ağının, internet ve uzak bağlantıların sürekli, güvenli ve çalışır halde bulunması için gerekli inceleme ve kontrolleri yapılmıştır,
Belediye birimlerinin tüm bilgisayar donanım ve yazılımlarının, gelişen bilişim teknolojileri doğrultusunda; yeni ortaya çıkan ihtiyaçları da değerlendirilerek mevcut olan donanım ve yazılımı güncelleştirmek ya da gerektiğinde yenisinin alınmasını sağlamak için ilgili birimlerle koordinasyonu sağlanmıştır.

Teknik Destek Bilgisi

İç ve dış birimlere ait bilgisayarlara kurulan haberleşme sistemi ile birimler arası dosya paylaşımı ve bilgi alışverişi trafiğinin aksamadan yürütülmesi sağlanmıştır,
Birimlerdeki e-posta hizmetinden faydalanacak personellerin hesaplarının oluşturulması ve yönetimi yapılmıştır. Gerekli eğitim ve destek hizmetleri verilmiştir.
Mail sunucusu güncellenerek personellerin kullanımı kolaylaştırılmıştır. Mail sunucu mobil uyumlu hale getirilmiş, kullanıcı sayısı artırılmış ve anti-spam paketi aktifleştirilerek spam maillerin gelmesi engellenmiştir.

Mail Sunucu Ara Yüzü



Kurumun E-Belediye Uygulamaları için altyapı hazırlanmış, gerekli SSL güvenlik sertifikaları temin edilmiş ve resmi web sayfası üzerinden bütün vatandaşların kullanımına açılmıştır. 
Bilgi Teknolojileri Şube Müdürlüğü 2016 yılı içerisinde fiziki yapı bakımından incelendiğinde mevcut durum şu şekilde özetlenebilir;
Bilgi Teknolojileri şube Müdürlüğü‘nün 2 adet sistem odası, Felaket Kurtarma Merkezi odası(Ek Bina) ve 1 adet teknik servis çalışma odası mevcuttur.
Sanallaştırma alt yapısı sayesinde ihtiyaç duyulan sunucular ek maliyet gerektirmeksizin kısa sürede kullanıma sunulabilmektedir. Sanallaştırma altyapısını güçlendirmek amacıyla sunucular için gerekli olan disk ve ram kapasitesi artırılmıştır. Sisteminin veri kayıplarına karşı korunmasını sağlamak amacıyla back-up ünitesi tarafından bütün sunucuların günlük yedekleri otomatik olarak alınmaktadır.
Sistem odası içerisinde 2 adet 20 KW tam yedekli ve gerektiğinde güneş panellerinden besleme özelliği olan UPS cihazları alınarak kesintisiz güç hedeflenmiştir. Cihazların beslemesini ve elektrik akımındaki düzensizliklere karşı korumasını sağlamaktadır. Ayrıca uzun süreli elektrik kesintilerine karşı jeneratör bağlantısı yapılmıştır.

Sistem Odası Güç Kaynağı



Sistem odası cihazların verimli ve kararlı çalışmasını sağlamak amacıyla soğutma sistemi yenilenmiştir. Sistem odası girişine şifreli güvenlik alanı oluşturularak, sadece giriş yapmaya yetkili personelin giriş-çıkış işlemleri yapılmaktadır. Sistem odası içerisinde ve dışarısında yüksek çözünürlüklü kameralar 7gün 24 saat kayıt yapan kameralar yerleştirilmiştir. Su, ısı, yangın ve duman sensörleri ile olası tehlikeli durumlar için önlem alınmıştır. Sistem ilgili personellerin cep telefonlarına ve mail adreslerine olası sorunlu durumlarda acil durum mesajı göndermek sureti ile uyarı yapmaktadır. 
Güvenlik duvarı cihazının güncelleme ve gerekli yapılandırmaları sürekli olarak takip edilmektedir. İnternet ortamından gelebilecek zararlı yazılım ve sanal saldırılara karşı en yüksek güvenliği sağlayacak şekilde yönetimi yapılmaktadır.
Web sayfası hizmeti, kurumsal mail hizmeti, Coğrafi Bilgi Sistemleri Harita Hizmetleri, kurum içi internet hizmetleri 200 mbps ve 50 mbps yedekli olarak geniş bant metroethernet fiber bağlantı ile sağlanmaktadır. İnternet hızının artırılabilmesi ve İşletmelerimiz ile olan bağlantının güçlendirilebilmesi için çekilen fiber hatların sistem ayarları ve kontrolü Bilgi Teknolojileri Şube Müdürlüğü tarafından yapılmıştır. 
Virüs ve trojan gibi yazılım tehdidi oluşmaması için antivirüs programımız revize edilmiş olup belediye bünyemizde kullanılan aktif bilgisayarların tamamına yüklenip çalışır hale getirilmiştir. Sistemde olası tehdit içeren bilgisayarlara direk müdahale edilebilmektedir.  
Belediye bünyemizde çalışan Active Directory yapısı revize edilmiştir. Yapının daha düzenli ve güvenli şekilde kullanılabilmesi için personel – bilgisayar ilişkisi kişi bazlı olarak sisteme dahil edilip aktif olarak çalışması sağlanmıştır. 
System Center Control Manager uygulaması belediye bünyemizde çalışır hale getirilmiştir. Program sayesinde belediye bünyemizde çalışan masa üstü bilgisayar ve dizüstü bilgisayarlar uzaktan bağlantı kurularak hızlı ve güvenli şekilde müdahale edilebilmektedir. Aynı zamanda kullanıcılara belediyemiz bünyesinde kullanmaları gerekli olacak bütün programlar uzaktan kurulabilmesi sağlanmaktadır. Program ile bilgisayarlar üzerinde yüklü olan programların ve donanımlarının envanteri hızlı bir şekilde alınabilmektedir.    
Yeniden yapılan SAM çalışması ile belediye ağ sisteminde bulunan bilgisayarların, lisans kontrolü ve lisanssız ürünlerin lisanslanması işlemi tamamlanmıştır.    
Belediye bünyemizde ve diğer hizmet binalarımızda toplam 32 adet Access point kullanarak kablosuz ağ alt yapısı düzenlenerek kullanım amacına yönelik farklı VLAN'lar oluşturulmuş ve gerekli güvenlik önlemleri alınmıştır.  
21 adet dış birim fiber kablo ile network yapımıza dâhil edilmiştir. Daha hızlı daha güvenli ve daha verimli çalışabilmesi sağlanmıştır. 
Genişleyen network ağ yapımızın gelişen teknolojiye ayak uydurabilmesi ve ilerleyen yıllardaki isteklerimize cevap verebilmesi amacıyla network kablolama ağ yapısı projesi hazırlanarak ihalesi gerçekleştirilmiştir. Çalışmalar devam etmekte olup 2017 yılında yeni network alt yapısı hizmete sunulacaktır. 
Mevcut sistem odamıza ek olarak hizmet binamızda son teknolojileri barındıran ikinci sistem odası projesini hazırlanmış ve ihalesi gerçekleştirilmiştir. Yeni yapılan sistem odasında standartlara uygun şekilde odanın yalıtımı, parmak izi okuyuculu giriş – çıkış sistemi, otomatik yangın söndürme sistemi, iklimlendirme sistemi, yedekli UPS sistemi, ortam izleme sistemi, çalışmaları devam etmektedir. 2017 yılında devreye alınacaktır.
Çalışan sistemin yedeklerinin hazırlanıp bir başka lokasyonda barındırılması ve acil durumlarda devreye alınması, iş sürekliliği için kaçınılmaz bir ihtiyaçtır.

FKM Sistem Odası Güç Kaynağı



Herhangi bir felaket durumunda, işlerin aksamadan devam edeceği önlemleri alacak şekilde kurumumuz ihtiyaçlarına uygun olarak belirlenmiş olan lokasyonda FKM' (Felaket Kurtarma Merkezi) kurmak için proje hazırlanıp ihalesi yapılmıştır.

FKM Odası



Yapımı devam eden FKM odasında standartlara uygun şekilde odanın yalıtımı, parmak izi okuyuculu giriş – çıkış sistemi, otomatik yangın söndürme sistemi, iklimlendirme sistemi, yedekli UPS sistemi, ortam izleme sistemi, çalışmaları devam etmektedir. FKM 2017 yılında devreye alınacaktır.
 
Bilgi İşlem Talep Formu